قطر
تامین مالی سپاه پاسداران از سوی قطر!

یک رسانه آمریکایی از آغاز تحقیقات دولت اين كشور درباره ” اتهام” قطر به تامین مالی سپاه پاسداران خبر داد.

تامین مالی سپاه پاسداران از سوی قطر!

یک رسانه آمریکایی از آغاز تحقیقات دولت اين كشور درباره ” اتهام” قطر به تامین مالی سپاه پاسداران خبر داد.

به گفته واشنگتن اگزامینر ، وزارت خارجه ایالات متحده در حال بررسی پرونده همکاری بین قطر و سپاه پاسداران است. پرونده ای که اسرائیل در اختیار واشینگتن قرار داده بوده.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای ماه ژوئیه به روزنامه آمریکایی گفت: “ما در حال بررسی این اتهامات هستیم” و افزود: “قطر و ایالات متحده همکاری استراتژیک و امنیتی قوی برای مبارزه با تروریسم دارند.”

و روزنامه “تایمز اسرائیل” اظهار داشت که ریولین در مورد “بودجه اخیر قطر به سپاه پاسداران” اطلاعاتی را در اختیار کاخ سفید قرار داد و خاطرنشان کرد که این اطلاعات “باعث ناراحتی مقامات آمریکایی در این دیدار شد.”

تنش جدیدی بین قطر و آمريكا

قابل ذکر است که دیدار ریولین و بایدن در کاخ سفید همزمان با بیانیه ارتش آمریکا از سوی روزنامه “ستارز اند سترایپس” بود که در آن آمده بود: “ایالات متحده پایگاه های خود را در قطر بست”

بیانیه می افزاید که باقیمانده منابع به اردن منتقل شد ، در حدی که تحلیلگران می گویند “آمریکا را در موقعیتی برای برخورد بهتر با ایران قرار می دهد و نشان دهنده اولویت های متغیر ارتش در منطقه است.”

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده اردوگاه اصلی السیلیه ، اردوگاه جنوبی السیلیه و انبار مهمات فالکن را بست.

اتهامات جدید ریولین ممکن است تنش جدیدی بین قطر و ایالات متحده ایجاد کند ، زیرا حدود 10 هزار سرباز در پایگاه هوایی العدید در نزدیکی دوحه مستقر هستند.

کمک مالی قطر به حزب الله لبنان

به گزارش پارسنه ، روزنامه آلمانی ی‌زیت با انتشار گزارشی اعلام کرد که قطر به سازمان حزب الله لبنان کمک مالی می کند.

در این گزارش آمده است که این روزنامه به شواهدی دست یافت که نشان می داد ثروتمندان قطری و لبنانی های مقیم دوحه برای حزب الله لبنان پول ارسال می کردند. گفته می شود این کمک ها از طریق یک موسسه خیریه در دوحه با اطلاع مقامات دولتی قطر به حزب الله ارسال می شود.