بیماری های روانی
بیماری های روانی که بیشتر سراغ خانم ها می آیند؟

طبق تحقیقات ، زنان بیشتر از مردان به بیماری روانی مبتلا می شوند. استرس یکی از شایع ترین بیماری های روحی در زنان است.

بیماری های روانی که بیشتر سراغ خانم ها می آیند

زنان نسبت به مردان 2 برابر بیشتر با اضطراب مواجه می شوند

طبق انجمن اضطراب و افسردگی: اضطراب زنان دو برابر سریعتر بر مردان تأثیر می گذارد. بنابراین افسردگی بیشتر در خانم ها دیده می شود. ما همچنین در جامعه ای زندگی می کنیم که زنان از نظر اقتصادی-اجتماعی مانند تحصیلات ، درآمد ، شغل و سلامت جسمی کاملاً برابر مردان نیستند.

اختلالات خوردن بیشتر در زنان تشخیص داده شد

افراد از هر نژاد مستعد ابتلا به اختلالات خوردن هستند ، اما زنان بیشتر از مردان دچار بی اشتهایی ، پرخوری یا اختلالات خوردن می شوند (حدود دو سوم افراد مبتلا به این اختلال را زنان تشکیل می دهند).

زنان بیشتر افکار خودکشی در سر دارند

همانطور که مردان بیشتری در اثر خودکشی می میرند ، زنان بیشتری اقدام به خودکشی می کنند و به زندگی خود پایان می دهند ، به همین دلیل زنان افسردگی بیشتری دارند.

زنان بیشتر دچار اختلال استرس پس از حادثه می شوند

طبق انجمن ملی بیماری های روانی ، زنان دو برابر مردان به PTSD مبتلا می شوند. طبق آمار ، 10٪ از زنان در برهه ای از زندگی با این مشکل روبرو هستند ، در حالی که در مردان این رقم فقط 4٪ است.

این به این دلیل است که زنان ممکن است انواع خاصی از آسیب ها را ببینند ، مانند تجاوز جنسی، هتک حرمت و خشونت خانگی، که مردان کمتر به آنها آسیب می رسانند.

زنان ممکن است پس از بارداری دچار مشکل شوند

زنان ممکن است دارای مشکلات بهداشت روان مرتبط با سیستم تولیدمثلی خود ، مانند افسردگی پس از زایمان ، اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی یا مشکلات یائسگی که مردان هرگز نخواهند داشت.