استرس
استرس چگونه روی پوست تأثیر می گذارد؟

استرس چگونه روی پوست تأثیر می گذارد؟، داشتن استرس زیاد، به نوعی بسیار خطرناک می باشد زیرا یکی از تأثیرات آن بر روی بدن ایجاد انواع بیماریهای پوستی در سطح بدن است.

استرس چگونه روی پوست تأثیر می گذارد؟

داشتن استرس زیاد، به نوعی بسیار خطرناک می باشد زیرا یکی از تأثیرات آن بر روی بدن ایجاد انواع بیماریهای پوستی در سطح بدن است.

استرس یک بیماری شایع انسانی است که همه در دوره ای از زندگی از آن رنج می برند. اگرچه ممکن است فکر کنید که فقط شما تحت فشار روانی قرار دارید ، اما این درست نیست. استرس می تواند کل بدن ، از جمله مو ، ناخن و پوست را تحت تأثیر قرار دهد. و چون بخشی از زندگی است ، نحوه کنترل آن بسیار مهم است.

استرس با ایجاد واکنش شیمیایی در بدن باعث واکنش پوستى می شود و می تواند درمان مشکلات پوستی را دشوارتر کند. آیا تا به حال متوجه شده اید که در هنگام استرس جوش و آکنه بیشتری داشته باشید؟ آکنه نه تنها استرس بر روی پوست است بلکه باعث عوارض جانبی دیگری می شود که عبارتند از:

اگزما و پسوریازیس

استرس همچنین می تواند مشکلات پوستی مانند پسوریازیس ، روزاسه و اگزما و همچنین کهیر و سایر انواع بثورات و جوش ها را تشدید کند.

جوش و آکنه

هورمونهایی مانند CRF یا CRH قسمتهای اصلی سیستم پاسخ استرس مرکزی هستند. وقتی احساساتی یا استرس داریم ، اعصاب حسی و سلول های ایمنی ممکن است CRF ترشح کنند ، که به نوبه خود می تواند منجر به بیماری های پوستی و سیستمیک شود. استرس هورمون هایی مانند کورتیزول آزاد می کند و در نهایت چربی بیشتری روی پوست تولید می کند و پوست چرب مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی است.

پیری پوست

استرس مزمن سعی دارد با تحریک سیستم عصبی خودمختار تهدید را برطرف کند. فعال شدن طولانی مدت این مسیرها منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، افزایش تولید گونه های واکنش اکسیژن و آسیب به DNA می شود که همگی با پیری پوست ارتباط دارند. اگر فرد مضطرب هستید ، مراقبت از پوست خود را بیشتر رعایت کنید تا دچار مشکلی نشوید.

راه حل هایی برای کاهش استرس و مشکلات پوستی

ورزش منظم

ورزش هورمون های خوبی تولید می کند که انرژی و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. ورزش منظم می تواند به کاهش اضطراب و استرس و همچنین خواب بهتر کمک کند.

غذای سالم بخورید

عدم درمان استرس می تواند منجر به افسردگی شود و بر رژیم غذایی ما تأثیر منفی بگذارد و ممکن است به غذاهای شیرین و پرکالری متوسل شویم و این خود به طور مستقیم بر سلامت پوست تأثیر می گذارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با غذاهای کامل و میوه ها و سبزیجات تازه بخورید زیرا غذاهای فرآوری شده سرشار از قند می توانند التهاب بیشتری در بدن ایجاد کنند.

خواب کافی داشته باشید

وقتی احساس استرس می کنیم ، خواب دیگر اولویت ما نیست. کورتیزول که به هورمون استرس معروف است ، به طور طبیعی در هنگام خواب کاهش می یابد و باعث تازه شدن پوست می شود ، بنابراین هر شب 8 ساعت بخوابید تا استرس را برطرف کرده و مشکلات پوستی را کاهش دهید.