بکتاش آبتین

بکتاش آبتین، نویسنده زندانی و فعال سیاسی ایرانی، برنده جایزه انجمن قلم آمریکا، پس از کسب جایزه نامه ای به انجمن ارسال کرد.

این فعال سیاسی ایرانی و نویسنده زندانی موقت آزاد شده، از انجمن قلم آمریکا برای قدردانی از جایزه اش تشکر کرد و یک ویدئو را بخش کرد.

نویسنده زندانی موقت آزاد شده در ویدیویی خود گفت: «زندان من را محدود کرد و رنج داد، اما دیوار‌های بلند زندان اوین باعث نشد که من نتوانم هوای آزادی خواهی را استشمام کنم».

دو روز پیش، انجمن قلم آمریکا در جشن سالانه خود اعلام کرد که جایزه ادبی گالا را به بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی، سه عضو انجمن نویسندگان زندانی ایران، اهدا خواهد کرد.

نویسنده زندانی ایرانی در پاسخ به برنده شدن جایزه، در ویدئو پاسخ داد و توضیح داد: «در کشور من نویسندگان مستقل و متعهد فراوانی هستند که شایسته دریافت این جایزه‌ اند».

وی اضافه کرد: «من به عنوان یکی از دریافت کنندگان این جایزه، آن را به همه آزادی خواهانی که در سراسر کره زمین برای خواست زیبای آزادی تلاش کردند تقدیم می‌ کنم».

شایان ذکر است که آبتین  در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. اما روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور ماه، از زندان اوین به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.