بحران سیل در مازندران: وضعیت فوری شهرها
بحران سیل در مازندران: وضعیت فوری شهرها

باران‌های سنگین در روز شنبه، ۱۳ آبان ماه، باعث سیلاب و سیل‌آبری در رودخانه‌ها، غرق شدن معابر و تخریب منازل در شهرهایی از استان مازندران شد، از جمله نوشهر، چالوس، عباس‌آباد و کلارآباد.

بحران سیل در مازندران: وضعیت فوری شهرها

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران درباره‌ی بارش‌های شدید در شهرستان‌های چالوس و نوشهر اظهار داشت: “در یک مدت کوتاه حدود ۸۰ میلیمتر باران در این مناطق به ثبت رسید که منجر به سیلاب‌رانی در رودخانه‌ها و غرق شدن معابر شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که باران سنگین سیل‌آور باعث وقوع خسارت در تعدادی از خانه‌ها، فروشگاه‌ها و باغات در منطقه هچیرود و نیز بخش مرکزی شهر چالوس شده است.

فرماندار شهرستان عباس‌آباد در این ارتباط اظهار داشته است: “سیلاب راهی شده که از پس باران شدید شبگاه امروز، شنبه، شروع شده و منجر به تخریب سه پل و ایجاد خسارت در زیرساخت‌های شهری، باغات و زمین‌های این شهرستان در استان مازندران شد.

تعداد مصدومان این حادثه

به گزارش ارائه شده، یک زن ۳۷ ساله از منطقه کراکتی در سلمانشهر که به تعداد مصدومان این حادثه افزوده شده است، وارد بیمارستان شده و وضعیت جسمی او به عنوان وخیم گزارش شده است.

با تأیید فرماندار عباس‌آباد، اعلام شده است که برخی از ساکنان منطقه کراکتی در سلمانشهر از قایق‌ها برای انتقال به مناطق امن استفاده می‌کنند. همچنین، نیروهای امدادی نیز در حال ارائه خدمات نجات و کمک به مردم در منطقه هستند.