بیت کوین
ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار بیت کوین استخراج می کند

ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار بیت کوین استخراج می کند، نتایج تحقیقات نشان می دهد که حدود 4.5٪ از کل استخراج بیت کوین در جهان در حال حاضر در ایران انجام می شود.

ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار بیت کوین استخراج می کند

نتایج تحقیقات نشان می دهد که حدود 4.5٪ از کل استخراج بیت کوین در جهان در حال حاضر در ایران انجام می شود، مطالعه شرکت تجزیه و تحلیلی بلاکچین نشان داد که حدود 4.5 درصد از کل عملیات استخراج بیت کوین در ایران انجام می شود و این کشور سالانه حدود 1 میلیارد دلار درآمد از تولید رمز ارزها می کند که می تواند برای واردات و کاهش تأثیر تحریم ها استفاده شود

به گفته این موسسه برجسته ، با سطح کنونی استخراج بیت کوین در ایران ، گردش مالی سالانه صنعت کشورمان به یک میلیارد دلار نزدیک می شود.

مقامات ایرانی هنوز آمار دقیقی در این زمینه ارائه نداده اند

البته مقامات ایرانی هنوز آمار دقیقی در این زمینه ارائه نداده اند، موسسه الیپ تیک بيان كرد که تعیین مقدار دقیق این آمار بسیار دشوار است و اعداد تخمینی ارائه شده با استفاده از آماری جمع آوری شده در مورد استخراج بیت کوین توسط مرکز فعالیت‌های مالی جایگزین کمبریج تا آوریل 2020 محاسبه شده است.

 از طرف دیگر ، شرکت ملی برق ایران گفت که میزان برق مصرفی در کشور ما برای استخراج بیت کوین برابر با 600 مگاوات است و از این تعداد در محاسبات نیز استفاده شده است.

بانک مرکزی خرید و فروش بیت کوین استخراج شده در خارج از ایران را ممنوع کرده است ، اما امکان معامله این بیت کوین در بازار سیاه نیز وجود دارد.