ایران

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو منبع آمریکایی گزارش داد که در دو هفته گذشته، اسرائیل اطلاعاتی را با آمریکا و چندین متحد اروپایی به اشتراک گذاشته است مبنی بر اینکه ایران در حال برداشتن گام‌هایی فنی در راستای آماده‌سازی برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۹۰ است.

ایران به ساخت سلاح هسته‌ای خيلى نزدیک شده است!

ایران در حال برداشتن گام‌هایی فنی در راستای آماده‌سازی برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۹۰ است

اکسیوس روز دوشنبه هشتم آذرماه به نقل از یک منبع آمریکایی نوشت: این اطلاعات نشان می دهد که قدم‌های مقدماتی ایران این امکان را فراهم می‌کند که این کشورظرف چند هفته به سمت غنی سازی ۹۰ درصدی حرکت کند.

این سطح از غنی سازی برای تولید تسلیحات هسته ای استفاده می شود و ایران حالا بیش از هر زمان دیگری به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک شده است

واکنش وزارت خارجه آمریکا: اقدامی تحریک‌آمیز و غیر سازنده است

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش ها مبنی بر افزایش سطح غنی سازی در ايران، ادامه اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی را «غیرسازنده» توصیف کرد.

جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های رسانه‌ها درباره اطلاعاتی که اسرائیل در مورد آمادگی دولت ایران برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد به ایالات متحده ارائه کرده است، گفت: من فقط می گویم که روشن کرده‌ایم اقدام ایران در ادامه تحریکات هسته‌ای غیرسازنده است.