ايران در حال انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین به کردستان!
ايران در حال انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین به کردستان!

ايران در حال انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین به کردستان؛ پایگاه خبری هەنگاو، که در حوزه گزارش‌های حقوق بشر در مناطق کردنشین ایران فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که “انتقال تجهیزات نظامی سنگین و نیمه‌سنگین” به این مناطق در حال انجام است.

ايران در حال انتقال تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین به کردستان!

در یک توییت در تاریخ یکشنبه، ۱۴ خرداد، هەنگاو این اطلاعات را به این شکل منتشر کرده است: “به گفتهٔ هەنگاو، جمهوری اسلامی ایران در حال میلیتاریزه کردن مناطق کردنشین، به ویژه منطقهٔ کردستان است، و اقداماتی را برای انتقال تجهیزات نظامی سنگین و نیمه‌سنگین به این مناطق صورت می‌دهد. همچنین، این فعالیت‌ها به طور پیوسته و در حال گسترش است.”

پایگاه خبری هەنگاو، علاوه بر گزارش انتقال تجهیزات نظامی به مناطق کردنشین ایران، همچنین در خصوص “عواقب تحرکات نظامی ایران در کردستان” هشدار داده است.

از سوی دیگر، در روزهای اخیر، برخی گزارش‌های غیررسمی نیز توسط برخی کاربران طرفدار حکومت در شبکه‌های اجتماعی دربارهٔ انتقال تسلیحات به مرز ایران و کردستان عراق منتشر شده است.

وئديو/ نیروهای نظامی ايران در حال انتقال تجهیزات نظامی به سوی مرز‌های ایران و عراق در کردستان

 

 

 

 

https://twitter.com/IranIntl/status/1665164887461449733?s=20

خلع‌سلاح گروه‌های مخالف ایران

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، به نظر می‌رسد که مهلتی که ایران به مقامات اقلیم کردستان عراق برای خلع‌سلاح گروه‌های مخالف ایران داده بود، به پایان رسیده است و در صورت عدم رضایت ایران از اقدامات مقامات اقلیم کردستان عراق، ایران ممکن است به دوره جدیدی از حملات علیه این گروه‌های مستقر در شمال عراق متوسل شود.