گوجه فرنگی
افزایش نجومی قیمت گوجه فرنگی!

افزایش نجومی قیمت گوجه فرنگی؛ قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در برخی شهرهای ایران به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش نجومی قیمت گوجه فرنگی!

رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با تایید این خبر گفت: قیمت گوجه فرنگی نه تنها به ۴۰ هزار تومان رسید، بلکه قیمت خیار و سیب زمینی هر کیلو به ۱۵ هزار تومان رسید.

وی گرانی گوجه فرنگی را ناشی از مشکلات حمل و نقل و حوزه کامیون های سنگین دانست.

به گزارش «تجارت نیوز»، با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت میوه و تره بار، به نظر می رسد اعتراض رانندگان کامیون به نحوه سوخت‌رسانی، بی توجهی به افزایش کرایه حمل و نقل و عدم تمدید بیمه‌هایشان عامل اصلی کاهش عرضه و گران‌شدن گوجه بوده است.

برخی گزارش‌ها نیز صادرات به عراف عامل گرانی گوجه دانسته‌اند

اتحادیه باغداران و میوه فروشان نيز اعتصاب رانندگان کامیون را عامل گرانی گوجه فرنگی عنوان کردند. برخی گزارش ها نیز افزایش قیمت گوجه فرنگی را ناشی از صادرات دانستند.

بر اساس آمار مرکز آمار ایران، در تابستان ۱۴۰۰ متوسط ​​قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در سراسر کشور سه هزار و ۶۷۸ تومان بوده است. مقایسه قیمت گوجه فرنگی در تابستان سال گذشته و فروردین ماه سال جاری نشان می دهد که در هفت ماه گذشته که دولت ابراهیم رئیسی بر سر کار بوده، قیمت این محصول ۱۰ برابر شده است.

ویدیوها و گزارش های منتشر شده در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی حاکی از صف های طولانی و «نام‌نویسی شبانه و نوبت‌گیری» برای خرید گوجه فرنگی ارزان در برخی شهرها از جمله اهواز است.
.
.