افزایش
افزایش "نجومی" قیمت مسکن در ایران

افزایش “نجومی” قیمت مسکن در ایران؛ بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی ایران طی آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران قیمت هر مترمربع مسکن سه میلیون تومان افزایش یافت و اکنون کمترین قیمت به بیش از ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

افزایش “نجومی” قیمت مسکن در ایران

روزنامه شرق دوشنبه ۲۳ آذر در این باره نوشت: «براساس آمار بانک مرکزی بیشترین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران ۹۵ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان و کمترین قیمت ۲۳ میلیون و ۹۳ هزار تومان در آبان‌ماه ثبت شده که فاصله ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه را نشان می‌دهد.

در این زمینه بیت الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن در واکنش به جهش سه میلیون تومانی قیمت مسکن در آبان ماه که به طور میانگین به متری ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید، به روزنامه اعتماد گفت: اگر برجام نهایی می‌شد و گشایش‌های اقتصادی در کشور رخ می‌داد، بازار مسکن نیز با رونق تورمی مواجه می شود، اما به دلیل عدم گشایش در اقتصاد، در ماه های ابتدایی سال، این بازار با رکود تورمی مواجه شده است.

رشد معاملات در بازار مسکن

آقای ستاریان با بیان اینکه با رشد معاملات در بازار مسکن شاهد خروج این بازار از رکود هستیم، خاطرنشان کرد: بازار مسکن در شش ماه گذشته در رکود بوده و در دوره ناآرامی‌های اخیر تا حدودی رکود داشته است. اما در آبان‌ماه از رکود خارج شد.