اعتراضات آبان
افزایش فشارهای امنیتی در سالگرد اعتراضات آبان؛ بازداشت خانواده جانباختگان

همزمان با دومین سالگرداعتراضات آبان‌ ۹۸، فشار نهادهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری مراسم توسط خانواده جانباختگان این اعتراضات افزایش یافت.

افزایش فشارهای امنیتی در سالگرد اعتراضات آبان

افزایش فشارهای امنیتی در سالگرد اعتراضات آبان؛ امروز سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ مصادف با دومین سالگرد اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، به گزارش خبرگزاری هرانا، ، از فشار نهادهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری مراسم توسط خانواده جانباختگان خبر داد.

https://twitter.com/sonofthebeach33/status/1460512640850087941?s=20

فرزانه انصاری فر، خواهر یکی از قربانیان اعتراضات آبان، برای مدت کوتاهی بازداشت و تحت فشار قرار گرفت تا مراسم را لغو کند. روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان نیز از عملیات عمرانی در جاده منتهی به آرامستان خبر داد.
ساعاتی پیش اینترنت در بهبهان قطع شد. هرانا روز گذشته نیز از دستگیری سه شهروند بهبهانی در این رابطه خبر داد.

برادر محمدحسین قنواتی در بهبهان بازداشت شد

منابع حقوق بشرى از بازداشت امین مرادی، پیام جیحونی و محسن قنواتی از شهروندان بهبهان در سالگرد تظاهرات آبان ۹۸در این شهر خبر دادند.

محسن قنواتی، برادر محمدحسین قنواتی يکی از قربانیان تظاهرات آبان۹۸ در بهبهان است

و خبرگزاری هرانا گزارش داد که این افراد روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه های امنیتی اهواز و زندان بهبهان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، قرار بود مراسم دومین سالگرد قربانیان آبان ۹۸ با حضور خانواده ها بر سر مزار قربانیان برگزار شود، اما در روزهای اخیر تعدادی از شهروندان توسط نیروهای امنیتی احضار شدند. تلفن و متعهد شد که در مراسم سالگرد شرکت نکند.