اعدام‌ها در ایران؛ انتقاد تند نماینده آلمان در پارلمان اروپا
اعدام‌ها در ایران؛ انتقاد تند نماینده آلمان در پارلمان اروپا

اعدام‌ها در ایران؛ هانا نویمان: “امروز شاهد گرفتار شدن ایران در چنبره مرگ و اعدام هستیم. چرا که اشخاصی مانند ابراهیم رئیسی هزاران نفر را کشته و هیچ تاوانی پس نداده‌اند، مصونیت از مجازات تا به امروز ادامه داشته است. 

اعدام‌ها در ایران؛ انتقاد تند نماینده آلمان در پارلمان اروپا

هانا نویمان، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، در یک توییت در واکنش به اعدام‌ها در ایران نوشت: “امروز شاهد گرفتار شدن ایران در چنبره مرگ و اعدام هستیم. چرا که اشخاصی مانند ابراهیم رئیسی هزاران نفر را کشته و هیچ تاوانی پس نداده‌اند، مصونیت از مجازات تا به امروز ادامه داشته است. زمان آن رسیده است که این روند متوقف شود و جامعه بین‌المللی باید نقش خود را در این زمینه بازی کند.”

https://twitter.com/HNeumannMEP/status/1660273324876783616?s=20

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کنونی ایران، در تابستان ۱۳۶۷ در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی نقشی داشت. او در نخستین نشست مطبوعاتی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، درباره این تصمیمات خود “افتخار” ابراز کرد.

در سال‌های گذشته، بسیاری از فعالان مدنی ایرانی از نهادهای حقوق بشر خواسته‌اند تا آمران و عوامل مسئول در اعدام‌ها و کشتارهایی که در بیش از چهار دهه گذشته اتفاق افتاده است، از جمله علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

سه جوان متهم در پرونده خانه اصفهان اعدام شدند

سه جوان متهم در پرونده خانه اصفهان اعدام شدند؛ در حالی که مردم در داخل و خارج از ایران و جوامع بین‌المللی با اقدامات مخالفت مواجه بودند، دستگاه قضایی روز جمعه سه متهم در پرونده معروف به “خانه اصفهان” را اعدام کرد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی بامداد روز جمعه ۲۹ اردیبهشت به اجرا درآمده است.

دستگاه قضایی در توجیه اعدام این سه نفر آنها را به عنوان “تروریست” دسته‌بندی کرده و به صورت تکراری بیان کرده که آنان در قتل سه نفر از ماموران امنیتی و نیروهای انتظامی ایران نقش داشته‌اند.