اعتراض به نتایج انتخابات

فعالان و روزنامه نگاران ایرانی از دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در اعتراض به نتایج انتخابات در شهر یاسوج ایران خبر داده اند.

همزمان، ویدیوهایی در مورد دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، منتشر شد.

نیز گزارشهای منابع محلی و مقامات قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از دستگیری بیش از ۱۰۰ شهروند در روز انتخابات در ایران خبر دادند.

به نوبه خود، علی ملک‌حسینی، دادستان این شهر گفت: «بیش از یک صد نفر بازداشتی داشتیم که این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند».

ملک‌حسینی همچنین سالم شدن انتخابات در شهر را تأیید کرد و گفت که هیچ تأثیری از سیستم الکترونیکی بر نتایج انتخابات شورای شهر ندارد.

وی هشدار داد که رژیم جمهوری اسلامی ضعیف نیست و می تواند به هرگونه ناآرامی پایان دهد، و افزود که اعتراض حق قانونی کاندیداها، اما از راه قانونی است.

ودیوهایی های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان دهنده گسترش گسترده نیروهای امنیتی در شهر یاسوج در پی اعتراض به نتایج انتخابات است و برخی گزارش ها حاکی از درگیری این نیروها با معترضان و برخورد خشونت آمیز با آنهاست.

همچنین گزارش هایی از کشته شدن سه معترض گزارش شده بود که توسط کیقباد مصطفایی، فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد و فرمانده نیروی انتظامی رد شد.