اعتراضات زاهدان: ۲۹ نفر زخمی و ۵۱ نفر بازداشت شدند
اعتراضات زاهدان: ۲۹ نفر زخمی و ۵۱ نفر بازداشت شدند

در روز جمعه هفتم مهر، مردم شهرهای زاهدان، سوران، خاش، راسک و تفتان با حضور در خیابان‌ها به نمایش علیه حکومت ایران پرداختند. آنها با سر دادن شعارهایی اعتراضات خود را به حکومت اعلام کردند.

اعتراضات زاهدان: ۲۹ نفر زخمی و ۵۱ نفر بازداشت شدند

اعلامات حکایت از تیراندازی عوامل حکومت به سمت معترضان در زاهدان دارد و اعلام شده است که دست‌کم ۲۹ نفر، از جمله هشت کودک، در این حوادث زخمی شده‌اند. همچنین گزارش‌ها از بازداشت ده‌ها نفر دیگر نیز منتشر شده است. این اعتراضات و اتفاقات ناگوار نشان‌دهنده تشنج‌های اجتماعی و سیاسی در مناطق مذکور هستند.

با توجه به منبع ارائه شده، تعداد بازداشت‌شدگان در این واقعه به دست‌کم ۵۱ نفر افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ماموران امنیتی در مناطق مختلف زاهدان، از جمله شیر‌آباد، بعثت و مشترک، تعدادی از شهروندان را در خانه‌هایشان محاصره کرده و پس از بازداشت آنان، به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

تعداد بازداشت‌شدگان در روز جمعه

قبل از این، سایت حال‌وش تعداد بازداشت‌شدگان در روز جمعه در مناطق زاهدان، خاش و میرجاوه را به تعداد دست‌کم ۳۱ نفر اعلام کرده بود. سرکوب خشونت‌بار معترضان در استان سیستان و بلوچستان در روز جمعه هفتم مهر با انتقادات و محکومیت‌های جهانی همراه شده است. این اتفاقات نشان‌دهنده نگرانی جهانی از وضعیت منطقه و حقوق بشر در آنجا هستند.