ابراهیم رئیسی
اشتفن زایبرت: آلمان از نقش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران در اعدام‌ها اطلاع دارد

اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان عصر دوشنبه در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که آلمان از نقش ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران در اعدام ها اطلاع دارد.

 آلمان از نقش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران در اعدام‌ها اطلاع دارد

اشتفن زایبرت در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که آلمان از نقش ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران در اعدام ها اطلاع دارد.

آلمان بار دیگر از روند پذیرش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران انتقاد کرد. زایبرت گفت: “انتخاب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران به هیچ وجه مطابق با چشم انداز ما از انتخابات آزاد و عادلانه نبوده و اکنون بیشتر تمرکز بر مذاکرات برجام در وین خواهد بود.”

زایبرت در پاسخ به سوال کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر اینکه آیا مرکل انتخاب رئیسی را تبریک می گوید ، در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که او “چیزی در این ارتباط برای گفتن ندارد”.

سخنگوی دولت آلمان علت را توضیح نداد و فقط گفت که او شرایط انتخابات را توصیف کرده و گفتگوهای وین در حال حاضر مهم هستند و رئیس جمهور بعدی ایران در آنها نقش خواهد داشت.

بربل کوفلر ، : “رییس جمهور منتخب ایران هنوز درباره گذشته خود و نقض آشکار حقوق بشر توضیحی نداده

بربل کوفلر ، رئیس حقوق بشر در دولت آلمان ، نیز در واکنشی که بعد از انتخاب رئیسی نشان داد گفت از اینکه “رییس جمهور منتخب ایران هنوز درباره گذشته خود و نقض آشکار حقوق بشر توضیحی نداده” نگران است.

کوفلر در توییتر خود نوشت: “فریاد مردم ایران که خواهان آزادی و حقوق بشر هستندر باید شنیده شود.”