اسرائیل نیست

رسانه های ایرانی، نزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی، اعلام کردند که ممکن است کشوری در حمله به کشتی ساویز نقش داشته باشد و نشان دادند «اسرائیل نیست».

وبسایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، در مورد حمله به کشتی “ساویز” در دریای سرخ و نزدیکی باب‌المندب گزارش داد: «این احتمال وجود دارد که کشوری غیر از اسرائیل در این حادثه نقش داشته باشد یعنی شاید اسرائیل نیست».

♦   بالگرد و دو فروند شناور تندرو ناشناس

نورنیوز صبح امروز، پنجشنبه ۱۹ فروردین، نوشت که ساخت جو در مورد این حادثه در رسانه ها بدون ارائه هیچ مدرکی بود؛ در حالی که اسرائیل ایران را به حمله به کشتی های اسرائیلی متهم کرده است، سعی کرده است این حمله را تلافی جویانه توصیف کند.

رسانه ایرانی به نقل از یک کارمندان کشتی “ساویز” گفت: «روز دوشنبه قبل از حادثه، یک بالگرد ناشناس ۵ تا ۱۰ دقیقه در کشتی گشت زد.

 کارکن کشتی ساویز اضافه کرد: «چهار ساعت پس از حمله در سواحل جیبوتی، دو قایق تندرو ناشناس به گشت‌زنی در اطراف کشتی ساویز پرداخت».

♦   تلافی‌ حملات اخیر به دو کشتی اسرائیلی

شایان ذکر است که پیش از این نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که اسرائیل به آمریکا اطلاع داده است که در واکنش به حملات اخیر به دو کشتی اسرائیلی، کشتی ایرانی را هدف قرار داده است.

ماه گذشته به دو کشتی اسرائیلی در دریای عمان و دریای عرب حمله شد. و مقامات اسرائیلی ایران را متهم کردند.

آنها گفتند که جمهوری اسلامی در تلاش است زیرساختهای اسرائیل را از بین ببرد و به شهروندان خود آسیب برساند.