ارسال سلاح و مواد مخدر ایران به یمن همچنان ادامه دارد
ارسال سلاح و مواد مخدر ایران به یمن همچنان ادامه دارد

ارسال سلاح و مواد مخدر ایران به یمن همچنان ادامه دارد؛ در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، تیم لندرکینگ، نماینده ویژه ایالات متحده در امور یمن، اعلام کرد که ایران همچنان ادامه می‌دهد به ارسال سلاح و مواد مخدر به یمن، و این عمل باعث افزایش نبرد در یمن می‌شود.

ارسال سلاح و مواد مخدر ایران به یمن همچنان ادامه دارد

لندرکینگ در یک نشست خبری آنلاین، درباره بازدید اخیر خود از منطقه، اظهار داشت که ایران همچنان ادامه می‌دهد به ارسال اسلحه و مواد مخدر به یمن. او این موضوع را به عنوان عاملی مهم در برافروخته نگه داشتن آتش جنگی که از سال ۲۰۱۴ شروع شده و به یکی از بحران‌های حقوق بشری ویرانگر تبدیل شده است

در یک نشست خبری آنلاین، نماینده ویژه ایالات متحده در امور یمن به این شرح صحبت کرد: “ایرانیان همچنان به یمن سلاح و مواد مخدر قاچاق می‌کنند و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است. ما نگرانیم که این جریان قاچاق با وجود توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است، ادامه پیدا کند

نگرانی من نسبت به نقشی که ایران در این جنگ ایفا می‌کند

او همچنین با ارائه این ادعا که تهران جنگجویان حوثی را آموزش داده و آنها را مجهز کرده است، افزود: ” نگرانی من نسبت به نقشی که ایران در این جنگ ایفا می‌کند، همچنان باقی مانده است و قوت خود را حفظ کرده است.”

ایران تکذیب می‌کند هر گونه نقش داشتن در مسلح ساختن حوثی‌ها را که پس از خلع ید از دولت یمن، کنترل شهر صنعا را به دست گرفتند و هم‌اکنون نیز بخش بزرگی از یمن را تحت کنترل خود دارند.