ارز و طلا

امروز، سه شنبه ۸ تیر، بانک مرکزی ایران نرخ رسمی انواع ارز و طلا در ایران را اعلام کرد که براساس آن قیمت ۲۵ ارز کاهش ، قیمت ۱۵ ارز افزایش و نرخ ۶ ارز ثابت ماند.

بانک مرکزی نرخ رسمی ارز برای مبادله ۴۶ ارز اصلی را با دلار ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۸,۳۵۶ ریال و یورو ۵۰,۱۲۳ ریال اعلام کرد.

این بانک همچنین جزئیات نرخ دلار آمریکا “اسکناس” در معاملات امروز را اعلام کرد و گفت که قیمت آن در صرافی بانک ۲۴,۱۰۳ تومان برای خرید و ۲۴,۵۹۰ تومان برای فروش است.

  • قیمت های فعلی ارز واقعی نیست!

بیانیه ای بانک همچنین خبر داد که هر اسکناس یورو ۲۸,۴۶۲ تومان برای خرید و ۲۹,۰۳۷ تومان برای فروش است.

گزارش این بانک همچنین شامل قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی بوده و حاکی از آن است که قیمت آن ۱۷۷۵ دلار و ۳۰ سنت و یک گرم طلا ۱۸ نیز یک میلیون و ۷۲ هزار و ۲۹۸ تومان است.

بر اساس گزارش رسمی قیمت انواع ارز و طلا امروز درهم امارات ۱۱,۷۰۰,۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹,۵۰۲ ریال، فرانک سوئیس ۴۵,۷۱۸ ریال، روپیه ۲۶,۵۸۳ ریال، کرون سوئد ۴,۹۳۶ ریال ، کرون نروژ ۴,۹۲۹ ریال ، کرون دانمارک ۶۷۴۱ ریال بود.

شایان ذکر است که قبلا عبدالناصر همتی، استاندار سابق بانک مرکزی، گفت که قیمت های فعلی ارز واقعی نیست زیرا دولت قیمت دلار را تا پایان سال گذشته ۱۵۹۰۰ تومان تعیین كرد و نرخ ارز در دوره آینده كاهش خواهد داشت.