ابراهیم رئیسی به ونزوئلا نسبت به
ابراهیم رئیسی به ونزوئلا نسبت به "دوستی" با آمریکا هشدار داد

در حالی که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش آماده عادی سازی روابط با آمریکا است، ابراهیم رئیسی به مقامات ونزوئلا هشدار داد که واشنگتن “دوست” کاراکاس نیست.

ابراهیم رئیسی به ونزوئلا نسبت به “دوستی” با آمریکا هشدار داد

ابراهیم رئیسی یکشنبه ۱۸ آذر در دیدار با سفیر جدید ونزوئلا در تهران، به این کشور از سوی آمریکا هشدار داد و مدعی شد: امروز تمایل آمریکایی ها برای نزدیک شدن به ونزوئلا ناشی از دوستی نیست، بلکه ناشی از نیاز این کشور به منابع انرژی است.»

این هشدار ابراهیم رئیسی پس از آن صورت گرفت که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که سال هاست در تلاش برای یافتن راه هایی برای کاهش تحریم های آمریکا علیه خود با همکاری جمهوری اسلامی است، در یک مصاحبه تلویزیونی روز یکشنبه ۱۱ دى در چرخشی آشکار گفت: ونزوئلا آماده است، و کاملاً هم آماده است، تا روند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولگری و سیاسی را با دولت فعلی آمریکا و دولت های بعدی در این کشور برقرار کند.

اولین محموله نفت ونزوئلا به آمریکا رفت

آقای مادورو بر تمایل خود برای آغاز مذاکرات در بالاترین سطح با آمریکا تاکید کرد و گفت: “امیدوارم هاله ای از نور بر آمریکا بتابد و آنها ورق را برگردانند و این سیاست افراطی را کنار بگذارند و به سمت سیاست های عمل‌گرایانه‌تر حرکت کنند. درهای ونزوئلا به روی سرمایه‌گذاری و تولید باز است.”

پس از آنکه دولت جو بایدن در ایالات متحده محدودیت های بخش نفت ونزوئلا را کاهش داد، ونزوئلا از مذاکرهبا آمریکا در «بالاترین سطح» استقبال کرد. در روزهای اخیر، اولین محموله نفت ونزوئلا به آمریکا رفت.