آيا ایران قطعات هواپیما در اختیار روسیه می‌گذارد؟
آيا ایران قطعات هواپیما در اختیار روسیه می‌گذارد؟

آيا ایران قطعات هواپیما در اختیار روسیه می‌گذارد؟؛ تهران پس از انعقاد قرارداد جدید با مسکو، متعهد شد که قطعات و تجهیزات هواپیما در اختیار روسیه بگذارد، هواپیماهای روسی را سرویس کند، و پروازهای خطوط هوایی خود به این کشور را افزایش دهد.

آيا ایران قطعات هواپیما در اختیار روسیه می‌گذارد؟

به گزارش خبرگزاری «فاکس نیوز»، دو کشور چهارشنبه ۲۷ ژوئیه پروازهای خود را به ۳۵ پرواز در هفته افزایش می دهند، با توجه به این واقعیت که در حال حاضر تنها ۱۹ کشور پرواز مستقیم به روسیه ارائه می دهند، “افزایشى چشمگیر” است.
پس از حمله روسیه به همسایه غربی اش اوکراین، غرب و متحدانش با اعمال تحریم های شدید در زمینه های مختلف سعی کردند مسکو را منزوی کنند. روسیه برای مقابله با تحریم های کمرشکن غرب به دنبال راه هایی برای دور زدن تحریم ها و کاهش فشار بر اقتصاد و صنایع نظامی خود بوده است.

جیک سالیوان: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران در یک فرایند تسریع‌شده در حال آماده‌سازی صدها پهپاد، شامل پهپادهای جنگی، برای ارائه به روسیه است

به گزارش «فاکس نیوز»، توافق فعلی به دنبال توافق قبلی تهران و مسکو برای ارائه پهپادهای ساخت سپاه پاسداران در اختیار ارتش روسیه است که کرملین امیدوار است از این پهپادها برای افزایش توان تهاجمی خود در طول جنگ اوکراین استفاده کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا فاش کرد که بر اساس ارزیابی آژانس‌های امنیتی آمریکا، تهران قصد دارد پهپادهای جنگی را به مسکو برساند و سربازان روسی را برای استفاده از آنها آموزش دهد.

وی در یک جلسه مطبوعاتی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران در حال آماده سازی صدها پهپاد از جمله پهپادهای جنگی برای ارسال به روسیه در روندی تسریع شده است.