آلودگی هوا پس از باران در خوزستان، ۵۰۰ فرد را به بیمارستان منتقل کرد
آلودگی هوا پس از باران در خوزستان، ۵۰۰ فرد را به بیمارستان منتقل کرد

در طول بیست و چهار ساعت گذشته، دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه حداقل ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان به دلیل آلودگی هوا و مشکلات تنفسی پس از باران پاییزی خبر داد. همچنین اعلام شد که بیمارستان‌های کودکان اهواز نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

آلودگی هوا پس از باران در خوزستان، ۵۰۰ فرد را به بیمارستان منتقل کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میثم معزی، در شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه اظهار کرد که حدود ۵۰۰ نفر در شبانه روز گذشته با علائم و مشکلات تنفسی پس از باران به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

آقای معزی افزود که تاکنون تمام بیمارانی که به دلیل “مشکلات تنفسی پس از باران” به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند، به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

پیشتر نیز دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده بود که در روزهای شانزدهم تا بیستم آبان به دلیل تشدید آلودگی هوا، حداقل “۲ هزار و ۵۰۰ نفر” به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

در همین حال، فرهنگ کره‌بندی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعلام کرد که آماده‌باش اورژانس خوزستان به صورت کامل صورت گرفته و تمامی پرسنل در حال حاضر در خدمت هستند، همچنین مرخصی همه پرسنل لغو شده است.

هزاران کودک به دلیل آلودگی هوا و پدیده “مشکل تنفسی پس از باران” وارد بیمارستان‌ها شده‌اند

رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم خوزستان، به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی خواسته است که از منزل خارج نشوند، به ویژه برای کارها غیر ضروری. در چند سال اخیر، هزاران کودک نیز در خوزستان به دلیل آلودگی هوا و پدیده “مشکل تنفسی پس از باران” وارد بیمارستان‌ها شده‌اند.