حمله روسیه به اوکراین
آغاز حمله روسیه به اوکراین.. شنیده شدن صدای انفجار درکی‌یف

آغاز حمله روسیه به اوکراین؛ صبح روز پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرمان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس اوکراین را صادر کرد.

آغاز حمله روسیه به اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه ضمن صدور فرمان تهاجم‌ نظامی به اوکراین از مردم این کشور خواست سلاح های خود را زمین بگذارند. پوتین گفت روسیه قصدی برای اشغال اوکراین ندارد و فورا به هرگونه مداخله خارجی پاسخ خواهد داد.

شنیده شدن صدای انفجار درکی‌یف

خبرگزاری رویترز گزارش داد که صدای انفجارهای شدید در کیف، پایتخت اوکراین شنیده شد. برخی خبرگزاری ها گزارش دادند که صدای تیراندازی در نزدیکی فرودگاه بوریسبیل در کیف شنیده شده است.

رویترز همچنین از حمله موشکی روسیه به اوکراین خبر داد و تأیید کرد که حملات موشکی روسیه مراکز فرماندهی ارتش اوکراین در کیف و خارکوف را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که صدای انفجاری در شهر اودسا اوکراین واقع در حاشیه دریای سیاه شنیده شد.

پوتین تاکید کرد که اقدامات نظامی روسیه در خاک اوکراین دفاع از خود در برابر تهدیدهایی به مراتب بزرگتر از مشکلاتی است که اکنون با آن مواجه هستیم.

در همین حال، کاخ سفید در بیانیه‌ای به نقل از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «پوتین با نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده‌ جنگی را علیه اوکراین آغاز کرد که منجر به فاجعه خواهد شد و روسیه به تنهایی مسئول کشتار و ویرانی‌هایی است که این تهاجم نظامی ایجاد خواهد کرد».