آغاز تنش میان تهران و لندن
آغاز تنش میان تهران و لندن

آغاز تنش میان تهران و لندن؛ پس از تشدید تنش ها بین ایران و بریتانیا بر سر «نقض حقوق بشر» و فشار بر خبرنگاران ایران اینترنشنال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی کاردار موقت این کشور در تهران را احضار کرد.

آغاز تنش میان تهران و لندن

خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس اداره سوم غرب وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که خانم ایزابل مارش، به دلیل «طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس» و «تداوم سیاست ایران‌هراسی» بریتانیا احضار شده است.

این مقام وزارت خارجه که نامش فاش نشده است، تحریم‌های جدید بریتانیا علیه جمهوری اسلامی را نیز «سیاسی کارانه» دانست و افزود: کشوری که شدیدترین تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها را ع در حق مهاجران و مسلمانان روا داشته و پناهجویان را…به رواندا منتقل می کند، در جایگاهی نیست که در مورد حقوق بشر سخن بگوید.

تهدید جدی علیه روزنامه‌نگاران ایرانی

این اقدام جمهوری اسلامی ساعاتی پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا پنجمین بسته تحریمی علیه حکومت تهران را اعلام کرد و بریتانیا نیز در واکنش به «نقض حقوق بشر» در ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.

در فهرست تحریم های به روز شده در سایت دولت بریتانیا، نام مقامات قضایی و اعضای سپاه انقلاب به چشم می خورد.

همزمان با اعمال این تحریم‌ها، وزارت خارجه بریتانیا نیز کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را به دلیل «تهدید جدی علیه روزنامه‌نگاران (ایرانی) مستقر در بریتانیا» احضار کرد.