آخرین جمعه سکوت/ راهپیمایی‌ سکوت در زاهدان
آخرین جمعه سکوت/ راهپیمایی‌ سکوت در زاهدان

آخرین جمعه سکوت/ نمازگزاران در زاهدان پس از نماز روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه راهپیمایی اعتراضی برگزار کرده و همچون دیگر جمعه‌های ماه رمضان شعاری ندادند.

آخرین جمعه سکوت/ راهپیمایی‌ سکوت در زاهدان

پس از نماز جمعه در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، نمازگزاران در اعتراض به وضعیت کنونی کشور، به صورت راهپیمایی در خیابان‌ها شرکت کردند. در این راهپیمایی، شعاری سر داده نشد و تنها به صورت سکوتی اعتراض خود را به نمایش گذاشتند. یکی از شهروندان نیز درباره این واقعه بیان کرد که به نظرش حکومت ایران به سرعت به نابودی محکوم شده است.

جمعه خونین

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، در کانال تلگرامی خود، جزئیات حادثه جمعه خونین زاهدان (هشتم مهر) را منتشر کرد.

“دقایقی پس از ادای نماز جمعه، هنگامی که بعضی از نمازگزاران برای ادای نمازهای سنتی و نفلی در مصلی می‌مانند، صدای تیراندازی شنیده شد.

بعدا مشخص شد که تعداد کمی از جوانان کم‌سن و سال بعد از ادای نماز، مقابل کلانتری که نزدیک مصلی قرار داشت، تجمع کرده و شعار می‌دادند و برخی از این جوانان سنگ به سمت کلانتری پرتاب کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسید، نیروهای ویژه‌ای که به نظر می‌رسید از قبل در کلانتری مستقر شده بودند، به شلیک گلوله‌های جنگی به سمت مردم پرداختند و در این روند، نه تنها به سمت جوانانی که در مقابل کلانتری تجمع کرده بودند، بلکه از روی ساختمان کلانتری نیز به داخل محوطه مصلی و سمت مردان و زنانی که در حال ادای نماز بودند شلیک کردند و گاز اشک آور به آن‌ها پرتاب کردند.”