زندان
۲۸ زندانی سیاسی در اعتراض به رنج و کشتار مردم در سه روز اول سال جدید اعتصاب غذا می‌کنند

۲۸ زندانی سیاسی اعتصاب غذا می‌کنند، بیست و هشت زندانی سیاسی ساکن زندانهای اوین ، فشافویه و ادیل آباد شیراز در بیانیه مشترکی نوشتند که در اعتراض به رویکردهای جمهوری اسلامی و کشته شدن معترضین توسط حکومت، اعتصاب غذا در سه روز اول سال 1400 اعتصاب غذا خواهند کرد.

۲۸ زندانی سیاسی اعتصاب غذا می‌کنند

بیست و هشت زندانی سیاسی ساکن زندانهای اوین ، فشافویه و ادیل آباد شیراز در بیانیه مشترکی نوشتند که در اعتراض به رویکردهای جمهوری اسلامی و کشته شدن معترضین توسط حکومت، اعتصاب غذا در سه روز اول سال 1400 اعتصاب غذا خواهند کرد.

در این پیام ، با حوادثی مانند قتل سوختبران در سراوان ، “سرکوب ، کشتار و خفقان اقلیت های قومی و مذهبی” ، مرگ بهنام محجوبی ، “کشته شدگان در نوامبر 98 و اعدام زندانیانی مانند نوید افكارى ، مصطفی صالحی و محمد ثلاث ، دولت ایران را یک رژیم استبدادی توصیف کردند که امنیتش را بر سرکوب میزان می‌کند. ”

فشارهای امنیتی بر خانواده های فعالان سیاسی ادامه دارد

در این نامه ، بازداشت شدگان سیاسی همچنین به وضعیت بد زندگی حاشیه نشینان و کارگران اشاره کرده و تأکید کردند که “ما در اعتراض به استبداد که می خواهد همه روابط خود را حتی در زندان قطع کرده و و به جبر تبعید آواره‌ات می‌کند ، اعتصاب غذا خواهیم کرد.” . ”

طبق معمول ، در آستانه نوروز ، بسیاری از زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی از امتیازاتی مانند تعطیلات محروم شده اند و فشارهای امنیتی بر خانواده های فعالان سیاسی ادامه دارد.

دولت ایران سابقه طولانی در حبس فعالان سیاسی دارد. طبق گفته عفو بین الملل ، شرایط در زندان های جمهوری اسلامی “سخت” و “غیرانسانی” است و زندانیان با کمبود شدید امکانات بهداشتی روبرو هستند.