یک گروه مخالف تابلوی خیابان

چند روز پس از چسباندن نام “محمدرضا شجریان” به یک تابلوی خیابانی در منطقه دوم ، با تصمیم شورای شهر تهران ، یک گروه مبارز به نام “خانواده های شهدا” نام تابلوی خیابان شجریان ، افسانه آواز ایران را به “محسن فخری زاده” عضو برجسته تغییر دادند.

در همین حال ، برخی از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران این اقدام را “اعتراض خانواده های شهدا” توصیف کرده و پدر مصطفی احمدی روشن ، دستیار تجاری مقتول در سایت هسته ای نطنز را به عنوان عنصر اصلی در این اقدام معرفی کردند.

به گفته رسانه ها ، سه شنبه ، ۲۲ دسامبر ، افرادی که نام خیابان شگریان را به فخری زاده تغییر دادند ، تابلوهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: “دو درخت یا شهدا … کدام مهمترین است؟” و “پول بیت المال برای حمایت از طرفداران بهائی هزینه شد .. چرا که نه قوه قضاییه مداخله می کند؟

قابل ذکر است که ، اوایل آوریل (آوریل) ۲۰۱۹ ، شورای شهر تهران تصمیمی را صادر کرد که تعدادی از خیابانهای تهران را به نام شخصیت های فرهنگی و هنری از جمله “محمدرضا شجریان” نامگذاری کرد.

اما این تصمیم با اعتراض روبرو شد و روزنامه “کیهان” که نزدیک به دفتر رهبر معظم انقلاب علی خامنه ای است ، با تصمیم به نامگذاری خیابانی به نام شجریان اعتراض کرد.

و روزنامه “کیهان” نوشت: “صدا زدن یک خیابان در ایران به نام خواننده ای که صراحتا درخواست کرده است آهنگ او با تصویر خمینی در تلویزیون پخش نشود ، چه معنایی دارد؟”

لازم به ذکر است که شجریان در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ در کنار مردم ایستاد و به دلیل سرکوب معترضان توسط رژیم ، موضع علنی علیه سیاستهای جمهوری اسلامی گرفت.
شجریان در پاسخ به محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور پیشین ایران ، که معترضان به نتایج انتخابات ۲۰۰۹ را “زباله” توصیف کرد ، گفت که این “صدای زباله” است.