اعترافات افسر اطلاعات ایران در تانزانیا درباره تلاش‌های تروریستی تهران در آفریقا
اعترافات افسر اطلاعات ایران در تانزانیا درباره تلاش‌های تروریستی تهران در آفریقا

به گزارش ایران‌اینترنشنال، در یک فیلم از بازجویی حمیدرضا محمد آبراهه، افسر واحد ۸۵۳ وزارت اطلاعات در تانزانیا، نشان داده شده است که رژیم ایران به منظور سوءاستفاده از بلوچ‌های آفریقا در مسیر تروریسم، از طریق همکاری‌های اقتصادی با کشورهای مذکور به آنها نفوذ می‌کند.

گزارش تکان دهنده؛ بازجویی افسر اطلاعات ایران و فاش شدن راهبرد‌های وزارت اطلاعات ایران در آفریقا!

حمیدرضا محمد آبراهه، با هدف جذب عوامل و ترویج فعالیت‌های وزارت اطلاعات در آفریقا برای نفوذ در دولت‌های محلی، فعالیت‌های تروریستی و ربودن و حذف اهداف غربی، یک شبکه مخفی غیررسمی را ایجاد کرده بود.

به تازگی، او با نام مستعار “حمید سالاری” در دارالسلام دستگیر شده است. او ۴۵ ساله و اهل زابل است و ۱۵ سال با وزارت اطلاعات همکاری داشته است.

در اردیبهشت ماه، دولت تانزانیا اعلام کرد که حمیدرضا محمد آبراهه به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه و تهدید امنیتی، از این کشور اخراج شده است.

سپس پس از دستگیری و بازجویی، مشخص شد که او به دنبال اقدامات تروریستی و خرابکارانه علیه شهروندان تانزانیا و چند کشور دیگر بوده است.

ایجاد یک شبکه مخفی

حمیدرضا محمد آبراهه افزود که وظیفه اصلی او در این طرح، ایجاد یک شبکه پنج ساله و بعدا ۱۰ ساله برای وزارت اطلاعات بوده که هر کاری که می‌خواهند در آفریقا انجام دهند.

وی همچنین ادامه داد: «در این طرح باید سه مرحله را پشت سر بگذارم. ابتدا باید افراد مناسب را پیدا کنم، سپس آن‌ها را به محل مناسب منتقل کنم و در نهایت آن‌ها را تصویب کنم. این افراد باید زبان را یاد بگیرند، مدارک هویتی خود را بگیرند، قابلیت حرکت در آفریقا را داشته باشند و قادر باشند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند.»