گزارش از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان
گزارش از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان

گزارش از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان؛ به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، مذاکرات محرمانه‌ ای بین ایران و آمریکا در عمان برگزار شده است به منظور پیشگیری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و همچنین بررسی برنامه هسته‌ای ایران.

گزارش از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، مذاکرات محرمانه‌ ای بین ایران و آمریکا در عمان برگزار شده است به منظور پیشگیری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و همچنین بررسی برنامه هسته‌ای ایران.

این گزارش که در تاریخ چهارشنبه ۲۳ اسفند منتشر شده است، افزوده است که مذاکرات به صورت غیرمستقیم در ماه ژانویه برگزار شده و این اولین دیدار مقامات ارشد ایران و آمریکا بعد از ۱۰ ماه توقف مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش از مقامات آگاه، برت مک‌گرک، مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه، و ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه و مسئول مذاکرات هسته‌ای ایران، مذاکره کرده‌اند. این مذاکرات به شکل غیرمستقیم انجام شده و مقامات عمان حامل پیام‌های طرفین به همدیگر بوده‌اند.

آمریکا کانال‌های زیادی برای ارسال پیام به ایران دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری اظهار داشته که آمریکا کانال‌های زیادی برای ارسال پیام به ایران دارد. او توضیح بیشتری درباره این موضوع ارائه نکرده، اما افزوده است که از ۱۵ مهرماه و آغاز درگیری غزه، آمریکا بر طیف گسترده‌ای از تهدیدات ناشی از ایران متمرکز شده است.