کنایه معنادار احمد مسعود به ایران بعد از درگیری با طالبان
کنایه معنادار احمد مسعود به ایران بعد از درگیری با طالبان

کنایه معنادار احمد مسعود به ایران بعد از درگیری با طالبان: ‘«نگفتمت مرو آنجا که آشنات منم؟'”

کنایه معنادار احمد مسعود به ایران بعد از درگیری با طالبان

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در واکنش به تنش‌های بین ايران و طالبان درباره حقابه ایران و درگیری مرزی میان دو طرف، در یک توییت با نقل مصرعی از مولانا، به طرز کنایه‌آمیزی به ايران گفت: “نگفتمت مرو آنجا که آشنات منم؟'”

https://twitter.com/AhmadMassoud/status/1662556880219062272?s=20

پایان درگیری مرزبانان ایران و طالبان

طبق اعلام مقام‌های ایران و طالبان، درگیری نیروهای مرزبانی دو طرف در منطقه مرزی زابل، در پاسگاه مرزی ساسولی، بعد از حدود “شش ساعت” به پایان رسیده است.

همچنین، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که دو طرف به توافق رسیده‌اند تا دربارهٔ “علت دقیق” این درگیری مذاکره کنند. طبق گزارشات دو طرف، در طول این درگیری، دو مرزبان ایرانی و یک نیروی طالبان کشته شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، آقای علیرضا مرحمتی، در شب شنبه ششم خرداد ماه، درباره درگیری مرزی بین ایران و افغانستان، اعلام کرد: “وضعیت در مرز دو کشور تحت کنترل نیروهای مستقر در مرز و آرام است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که «مذاکرات مرزی بین مقامات محلی ایران و افغانستان با موفقیت برگزار شده و دو طرف در خصوص ادامه گفت‌وگوها به منظور روشن شدن علت درگیری توافق نمودند.»