کل ماجرای مهسا به زبان برادرش؛ اشکان امینی
کل ماجرای مهسا به زبان برادرش؛ اشکان امینی

هر جوری باشه، پخش خبر مهسا می‌کنم. همه ایران پخشش می‌کنم. هرجا دوست داشتی، پخشش کن. ماجرای مهسا به صدای برادرش است.

کل ماجرای مهسا به زبان برادرش؛ اشکان امینی

یک سال از گفت‌و‌گوی سایت ایران وایر با اشکان امینی می‌گذرد. حالا همه دنیا نام مهسا را می‌داند. ظهر ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ بود. فردای بستری شدن مهسا که به کما رفته بود، در بیمارستان کسری تهران. هنوز کسی نه اسمش را می‌دانست و نه تصویرش را دیده بود. اشکان (کیارش)، تنها برادر مهسا امینی، نخستین کسی بود که جزییات واقعه را اطلاع‌رسانی کرد. اشکان کتک خورده و لباسش پاره شده بود و صورت و چشم‌هایش از گاز اشک‌‌آور هم‌چنان می‌سوختند. ۲۵ شهریور اعلام کردند که مهسا طاقت نیاورد و جان داد و اعتراضات سراسری و خیزشی دادخواهانه از نزدیک به نیم‌قرن ظلم ج.ا آغاز شد.

یک سال گذشت

پس از آن، کشتند و کور کردند و به حبس کشیدند تا بگویند مهسا را نکشته‌اند. خانواده مهسا و همه خانواده‌های جاویدنامان را تحت فشارهای امنیتی قرار دادند. در رسانه‌های حکومتی چندین و چند مستند ساختند که هنوز ادامه دارد تا افکار عمومی را وادار کنند که مهسا به خاطر بیماری‌های قبلی جان داده است.

انتشار این فایل صوتی، بعد از یک‌ سال و هم‌زمان با سالگرد کشته‌ شدن دختر جوانی که نامش نماد انقلاب شد، تنها یک هدف دارد؛ افشای تمام حقیقت به زبان اشکان برای افکار عمومی و هر نهاد ملی و بین‌المللی، به عنوان سندی از کارهای ستمگرانه ج.ا.

اشکان در همین گفت‌وگو می‌گوید که صورت مهسا ورم کرده و پایش کبود شده بود. حقیقت هیچ‌وقت برای همیشه پنهان نمی‌ماند.