پرواز ۷۵۲
کانادا و اوکراین گزارش ایران درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲ را رد کردند

کانادا و اوکراین گزارش ایران درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲ را رد کردند، کانادا و اوکراین روز چهارشنبه ۲۷ اسفند گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیمای 752 توسط سپاه پاسداران را رد کردند.

گزارش ایران درباره سرنگونی پرواز ۷۵۲

کانادا و اوکراین روز چهارشنبه ۲۷ اسفند گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیمای 752 توسط سپاه پاسداران را رد کردند.

وزیر خارجه اوکراین با انتقاد از گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیمای این کشور توسط سپاه پاسداران ، آن را “تلاشی مذبوحانه” از سوی مقامات جمهوری اسلامی برای پنهان کردن دلایل واقعی سرنگونی هواپیمای اوکراین توصیف کرد.

دیمیتریو کولبا در صفحه فیس بوک خود نوشت: “آنچه در گزارش امروز دیدیم چیزی بیش از یک تلاش مذبوحانه برای پنهان کردن دلایل واقعی سرنگونی هواپیمای ما نیست.” “ما باید بگوییم که تحقیق جهت دار است ، شواهد خلاصه شده و نتیجه گیری ها گمراه کننده است.”

دولت کانادا خواستار تحقیق «جامع و شفاف» شد

وزیر خارجه اوکراین: “این سند تمام جزئیات را شرح نمی‌دهد و به دلایل اصلی و ترتیب وقایع منجر به این فاجعه نمی پردازد.” این یک گزارش نیست “این مجموعه ای از اطلاعات تحریف شده است که هدف آن دستیابی به حقیقت نیست ، بلکه هدف آن توجیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران است.”

کولبا گفت: “ما اجازه نمی دهیم ایران واقعیت را پنهان کند و اجازه نمی دهیم از مسئولیت این جنایات فرار کند.”

در همین راستا ، وزیر امور خارجه و حمل و نقل دولت کانادا با انتقاد از گزارش سازمان هواپیمایی ایران در مورد سرنگونی هواپیما توسط سپاه پاسداران 752 ، و از نبودن اطلاعات قانع کننده در این گزارش عمیقا ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه مشترک وزیران امور خارجه و حمل و نقل کانادا ، مارک گارنو و عمر الغبرا ، آمده است: “این گزارش تلاشی برای پاسخ به پرسش‌های اساسی در مورد آنچه واقعاً اتفاق افتاده است ، نکرده است.”