چرا وکیل محمد قبادلو احضار شد؟
چرا وکیل محمد قبادلو احضار شد؟

چرا وکیل محمد قبادلو احضار شد؟؛ مهدخت دامغان‌پور، یکی از وکلای محمد قبادلو که به برخی از نقاط ضعف در پرونده این معترض اعدام‌شده اشاره کرده بود، به قوه قضاییه احضار شد.

چرا وکیل محمد قبادلو احضار شد؟

امیر رئیسیان، دیگر وکیل محمد قبادلو، اعلام کرد که خانم دامغان‌پور پس از احضار به دادسرای رسانه، در روز دوشنبه ۲۳ بهمن، مستندات و اسناد مربوطه را به این دادسرا ارائه کرد.

آقای رئیسیان در یک توییت اعلام کرده است: “ما دعوت به “مناظره در رسانه” را به قوه قضاییه ارسال کردیم، اما قوه قضاییه ترجیح داد “محاکمه در دادسرای رسانه” را انتخاب کند.”

دستگاه قضایی درباره احضار این وکیل هنوز نظری اعلام نکرده است.

خانم دامغان‌پور چندی پیش در یک گفتگو با وبسایت “دیده‌بان ایران”، با اشاره به ایرادات متعدد در پرونده موکلش، اظهار کرده بود: “قانون و شریعت در اعدام قبادلو زیر سوال رفته است.”

محمد قبادلو

امیر رئیسیان، وکیل دیگر محمد قبادلو، بارها اعدام موکل خود را به عنوان غیرقانونی مطرح کرده و اظهار داشته که این اعدام در حالی اتفاق افتاده که پرونده اعاده دادرسی او هنوز در دیوان عالی کشور معین نشده بود.

محمد قبادلو، یکی از معترضان بازداشت شده در شهر پرند، در سوم بهمن‌ماه به اتهام زیر گرفتن ماموران یگان ویژه و کشتن یک مامور اعدام شد.

مادر محمد قبادلو و وکلای او اعلام کرده‌اند که او به اختلال دو قطبی مبتلا بوده و اعتراف‌هایی که از او گرفته شده، در زمانی اتفاق افتاده‌اند که او به داروهای خود دسترسی نداشته است.