وزير وزرش و جوانان استعفا كرد
وزير وزرش و جوانان استعفا كرد

چرا وزیر ورزش استعفا كرد؟ رسانه‌های ایران اعلام کردند که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا کرد. احتمال موافقت رئيس جمهور ایران وجود دارد.

چرا وزیر ورزش استعفا كرد؟

حمید سجادی تا حالا به دلیل آسیبی که به طحال او در همان سانحه هلیکوپتر وارد شده، تاکنون در بیمارستان در حال درمان است.

بررسی استعفای آقای سجادی به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان خود تاکنون دوبار مطرح شده بود که وزارت ورزش آن را تکذیب کرده بود.

سجادی شهریور ماه ۱۴۰۰ با کسب ۱۶۵ رای موافق و ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع توانست از مجلس برای حضور در وزارت رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

اما عملکرد وزارت ورزش با رژیم ایران با انتقادهای زیادی روبرو شد. مثلا کاربران در فضای مجازی از ممنوعیت خروج سنگ‌نورد الناز رکابی از ایران انتقاد کرده‌اند. چون این ممنوعیت به دلیل ظهور خانم رکابی در مسابقات بدون حجاب اجباری است؛ علیرغم اینکه بایست خارج از ایران شود تا بتواند در مسابقات دیگری شرکت کند.

ماجرای سانحه چه بود؟

سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش اسفند سال گذشته در مجموعه ورزشی شهرستان بافت رخ داد و بالگرد درحالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد.

وزیر و همراهان وی در اسن سانحه آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند. بر حسب گزارش‌ها وزیر ورزش و جوانان از ناحیه سر و دست دچار صدمه شده است. در این سانحه اسماعیل احمدی مشاور وزیر نیز فوت کرد.