چرا ایلان ماسک دعوت حماس برای سفر به نوار غزه را رد کرد؟
چرا ایلان ماسک دعوت حماس برای سفر به نوار غزه را رد کرد؟

ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی و مالک شبکه ایکس (توییتر سابق) دعوت مقام‌های گروه حماس برای سفر به نوار غزه و بازدید از ویرانی‌های ناشی از جنگ با اسرائیل را رد کرد.

چرا ایلان ماسک دعوت حماس برای سفر به نوار غزه را رد کرد؟

آقای ایلان ماسک که روز ششم آذر به اسرائیل سفر کرده بود، شامگاه هفتم آذر در شبکه ایکس و در پاسخ به یک روزنامه‌نگار که خبر درخواست حماس را منتشر کرده بود، نوشت: در حال حاضر کمی خطرناک به نظر می‌رسد، اما اعتقاد دارم رونق و موفقیت بلندمدت غزه برای همه طرف‌ها خوب است.

اسامه حمدان، از مسئولان ارشد حماس، روز سه‌ شنبه در یک نشست خبری در پایتخت لبنان بیروت، گفت این گروه از ایلان ماسک دعوت می‌کند از غزه بازدید کند تا عمق کشتار و ویرانی اعمال شده علیه مردم غزه را از نزدیک و به شکل ملموس ببیند.

آقای ماسک روز ششم آذر بعد از سفر به اسرائیل از یک کیبوتص که مورد حمله حماس قرار گرفته بود بازدید کرد.

او که در هفته‌های گذشته به‌ دلیل افزایش مضامین یهودی‌ستیزانه در شبکه اجتماعی ایکس مورد انتقاد بسیار قرار گرفته بعد از بازدید از کیبوتص “کفار عزه” همراه با بنيامين نتانياهو، با رئیس‌جمهور اسرائیل و بنی گانتز، وزیر دفاع سابق و عضو فعلی کابینه جنگ اسرائیل، نيز دیدار کرد.

وزیر ارتباطات اسرائیل روز دوشنبه در پیامی در شبکه ایکس نوشت دولت این کشور با شرکت اینترنتی ماهواره‌ای “استارلینک” که مالک آن ایلان ماسک است یک قرارداد امضا کرده است.