پیام شهبانو فرح پهلوی به مناسبت درگذشت ابراهیم گلستان
پیام شهبانو فرح پهلوی به مناسبت درگذشت ابراهیم گلستان

پیام شهبانو فرح پهلوی: درگذشت ابراهیم گلستان، نویسنده و کارگردان برجسته، دلمان را به تاسف فرو برد. او با استعدادی بی‌نظیر، در جریان تحولات ادبی و هنری، نقشی بی‌بدیل داشت

پیام شهبانو فرح پهلوی به مناسبت درگذشت ابراهیم گلستان

درگذشت ابراهیم گلستان، نویسنده و کارگردان برجسته، دلمان را به تاسف فرو برد. او با استعدادی بی‌نظیر، در جریان تحولات ادبی و هنری، نقشی بی‌بدیل داشت و سهم بزرگی در شکوفایی و گسترش سینمای ایران داشت.

وی ادامه داد: آنچه ابراهیم گلستان در دهه‌های اخیر بر ایران می گذشت تاب نمی‌آورد و دور از ایران در جغرافیای دیگری می‌زیست. اما در این سال‌ها، که من هم با او در تماس بودم، بیشتر از همیشه در فرهنگ و هنر و ادب ایران خانه داشت.

درگذشت ابراهیم گلستان

سیّد ابراهیم تقوی شیرازی (۲۶ مهر ۱۳۰۱ – ۳۱ مرداد ۱۴۰۲)، مشهور به ابراهیم گلستان، یک نویسنده و فیلم‌ساز برجسته اهل ایران بود. وی در سال ۱۳۴۰ با فیلم “یک آتش” موفق به کسب مدال برنز در جشنوارهٔ فیلم کوتاه ونیز شد. این جایزه به‌عنوان اولین جایزهٔ بین‌المللی برای یک کارگردان ایرانی به‌شمار می‌رود و جایگاه وی را در عرصهٔ هنر و سینمای ایران بیانگر می‌شود.

سبک منحصر به فرد آثار داستانی ابراهیم گلستان در جریان تکامل داستان معاصر فارسی به عنوان یک اسلوب قابل توجه شناخته شده است.

در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ابراهیم گلستان در خانهٔ خصوصی خود در بریتانیا از دنیا رفت.