وبسایت رهبر جمهوری اسلامی هک شد
وبسایت رهبر جمهوری اسلامی هک شد

وبسایت رهبر جمهوری اسلامی هک شد؛ گروه هکری موسوم به «انانیموس» اعلام کرد که علاوه بر وب‌سایت‌های مرتبط با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری، بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران را نیز هک کرده است.

وبسایت رهبر جمهوری اسلامی هک شد

معروف‌ترین گروه هکری جهان موسوم به «انانیموس» «ناشناس» روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که علاوه بر وب‌سایت‌های مرتبط با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری، بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران را نیز هک کرده است.

گزارش های مختلف نشان می دهد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران از تصاویر دوربین های مداربسته در شهرهای مختلف ایران برای شناسایی و بازداشت معترضان استفاده می کنند.

از زمان آغاز دور جدید اعتراضات در ایران پس از درگذشت مهسا امینی، گروه هکری ناشناس در دو روز گذشته به حکومت جمهوری اسلامی اعلان جنگ کرده و چندین سایت مهم دولتی را هک و از دسترس خارج کرده است.

حمله به سایت های دولتی ایران

در جریان حمله به سایت های دولتی ایران، هکرهای انانیموس پایگاه اطلاع رسانی دولت، درگاه ملی هوشمند دولت، سایت بانک مرکزی، پزشکی قانونی، وزارت ارشاد و سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند.

برخی از این وب سایت ها پس از مدتی به حالت عادی بازگشته اند و برخی دیگر مانند وب سایت رهبر جمهوری اسلامی – به دو زبان فارسی و انگلیسی – هنوز در دسترس نیستند.