وزارت خارجه

یک روز پس از اظهارات رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر بی توجهی ایران به هشدارهای باکو در مورد ورود کامیون های جمهوری اسلامی به قره باغ کوهستانی و مانور نظامی ایران در مرزهای مناطق آزاد شده ، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اظهارات الهام علی‌اف را “مایه تعجب” توصیف کرد. . “

واکنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان

واکنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان؛ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اظهارات الهام علی‌اف را “مایه تعجب” توصیف کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت: “اگرچه روابط خوب و محترمانه بین دو کشور وجود دارد و و مسیرهای معمول ارتباط بین دو طرف در بالاترین سطح وجود دارد ، اما تعجب آور است که این روابط به این شکل بیان شده است.”

افزايش تنش هاى ميان ايران و آذربايجان

وی به اظهارات آقای علی اف در مصاحبه با خبرگزاری آناتولو ترکیه اشاره کرد. در آن مصاحبه ، رئیس جمهور آذربایجان گفت که با وجود هشدار شفاهی ، پیامک و احضار سفیر ایران در باکو به وزارت امور خارجه ، حرکت کامیون های ایرانی در منطقه قره باغ کوهستانی(خانکندی) ادامه داشته و به تمامیت ارضی آذربایجان بی‌احترامی شده است، آذربایجان در جاده گؤروش-قاپان یک ایست بازرسی ایجاد کرد و عوارض گمرکی وضع کرد و از آن پس حرکت کامیون های ایرانی به قره باغ متوقف شد.

آقای خطیب زاده می گوید که در این مورد و سایر موضوعات مربوط به وزرای خارجه دو کشور ، موافقت کرد که مذاکرات در زمینه مناسب ادامه یابد.