واکنش مهدی یراحی، هنرمند معترض، به خبر ممنوع‌المعامله شدن چیست؟
واکنش مهدی یراحی، هنرمند معترض، به خبر ممنوع‌المعامله شدن چیست؟

در روز دوشنبه، ۲۲ اسفند، خواننده مشهور مهدی یراحی که در شش ماه گذشته به عنوان یکی از حامیان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» شناخته شده بود، در پیامی در توییتر به ممنوعیت تجارت با خود توسط دولت واکنش نشان داد.

واکنش مهدی یراحی، هنرمند معترض، به خبر ممنوع‌المعامله شدن چیست؟

در این پیام، آقای یراحی که عکس نیکا شاکرمی، یکی از معترضان کشته شده در اعتراضات اخیر، را به جای عکس خود در توییتر گذاشته بود، اظهار کرد: «از جرم خودم راضی هستم».

این اقدام، به عنوان یکی از موارد تحریم هنرمندان و شخصیت‌های مشهوری که در جریان اعتراضات اخیر از خود دفاع کرده‌اند، شناخته شده است. پیش از این، در جلسات فرهنگی و هنری ایران، تحریم ممنوعیت تجارت با این شخصیت‌ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفته بود.

در ۲۳ دی‌ماه، اعضای کمیته حمایت از سینماگران، که در خانه سینما تشکیل شده بود، ممنوعیت تجارت با این شخصیت‌ها را تایید کردند. یکی از اعضای این کمیته، مهدی کوهیان، توصیه کرد که اگر این شخصیت‌ها قصد دارند هرگونه تجارتی را آغاز کنند، باید ابتدا به دفاتر رسمی مراجعه کنند و اطمینان حاصل کنند که تحریمی برای آنها وجود ندارد.

منیژه حکمت: برادران لطف کنید اجاره خانه و هزینه‌های درمان و هزینه‌های جاری را پرداخت کنید، من به آخر خط رسیده‌ام

در همین زمینه، منیژه حکمت، یک نویسنده و کارگردان مشهور سینمای ایران، در توییتر خود اعلام کرد که علاوه بر تحریم ممنوعیت تجارت، از فعالیتی، ممنوع‌المعامله هم شده و نوشته بود: «برادران لطف کنید اجاره خانه و هزینه‌های درمان و هزینه‌های جاری را پرداخت کنید، من به آخر خط رسیده‌ام.»