واکنش‌ها به اعدام علیرضا اکبری
واکنش‌ها به اعدام علیرضا اکبری

پس از اعدام علیرضا اکبری، از مقامات سابق وزارت دفاع ایران به اتهام جاسوسی برای بریتانیا، این کشور به همراه فرانسه کاردار سفارت های ایران در لندن و پاریس را احضار کردند. همزمان، وزارت خارجه ایران نیز از فراخواندن سفیر بریتانیا در تهران خبر داد.

واکنش‌ها به اعدام علیرضا اکبری

روز شنبه ۲۴ دی‌ماه، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شده است.

این گزارش می افزاید مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در دیدار با آقای شرکلیف با اشاره به «اطلاعات متقن به دست آمده درباره دام طراحی شده برای علیرضا اکبری از سوی طرف انگلیسی» گفته است که دولت بریتانیا باید پاسخگو برقراری ارتباطات «نامتعارف منجر به تعرض به امنیت ملی» ایران باشد.

بریتانیا کاردار سفارت ایران را احضار کرد

روز شنبه، بریتانیا اعدام آقای اکبری را “اقدامی وحشیانه” خواند و گفت که بدون مجازات نخواهد ماند و کاردار سفارت ایران در لندن را احضار کرد.

آلمان: اعدام علیرضا اکبری یکی دیگر از اقدامات غیرانسانی رژیم ایران است

وزیر امور خارجه آلمان اعدام علیرضا اکبری از مقامات سابق وزارت دفاع ایران را به اتهام جاسوسی برای انگلیس به شدت محکوم کرد.

آنالینا باربوک روز شنبه ۲۴ ژانویه در توییتر خود نوشت: «اعدام علیرضا اکبری یک اقدام غیرانسانی دیگر از سوی رژیم ایران است.

این مقام دولت آلمان افزود: ما در کنار دوستان بریتانیایی خود هستیم و با هماهنگی یکدیگر به اقدامات خود علیه رژیم ايران و حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد.

مکرون: اعدام علیرضا اکبری اقدامی نفرت‌انگیز و وحشیانه است

امانوئل مکرون روز شنبه در توییتر خود نوشت: «اعدام علیرضا اکبری اقدامی نفرت‌انگیز و وحشیانه است. نام او نیز به فهرست بلندبالای قربانیان سرکوب و محکومان به اعدام در ایران اضافه شده است.