آیا علیرضا اکبری در قتل محسن فخری‌زاده نقش داشته است؟
آیا علیرضا اکبری در قتل محسن فخری‌زاده نقش داشته است؟

آیا علیرضا اکبری در قتل محسن فخری‌زاده نقش داشته است؟؛ یک روز پس از اعلام رسمی حکم اعدام علی رضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع جمهوری اسلامی، فیلمی از اعترافات اجباری وی منتشر شد که در بخشی از آن نام محسن فخری زاده ذکر شده بود.

آیا علیرضا اکبری در قتل محسن فخری‌زاده نقش داشته است؟

فخری زاده یکی از مقامات ارشد که بر اساس اطلاعات کشورهای غربی مغز متفکر تلاش های مخفی جمهوری اسلامی برای تولید سلاح هسته ای بود، در آذر ۱۳۹۹ در حمله ای نزدیک تهران کشته شد.

علیرضا اکبری در این ویدئو دست داشتن در قتل محسن فخری زاده را اعتراف نمی کند، اما می گوید دو مامور بریتانیایی درباره این “دانشمند هسته ای” ایرانی درخواست اطلاعات کرده اند.

آقای اکبری «یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس است

این مقام سابق جمهوری اسلامی در اعترافات اجباری خود می گوید: «در فضای مسائل مهم جمهوری اسلامی که می خواستند بدانند، البته یک جنبه آن بحث مذاکرات هسته ای بود، وقتی [مامور بریتانیایی پرسید که آیا دکتر فخری زاده می تواند مثلاً چنین پروژه ای باشد، به ایشان گفتم چرا نمی تواند.

این ویدیو در حالی پخش می شود که تصاویر و داده های آن حاصل مونتاژ تصاویر چندین بار در زمان ها و مکان های مختلف است.

وزارت اطلاعات ایران روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که آقای اکبری «یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس است که به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات» به اعدام محکوم شده است.