واكنش انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲به حکم دادگاه چیست؟
واكنش انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲به حکم دادگاه چیست؟

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس۷۵۲، با انتشار بیانیه‌ای، حکمی که توسط قوه قضائیه در پرونده کشته شدن ۱۷۶ سرنشین این پرواز با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران صادر شده را «حکم دادگاه نمایشی‌» خواند.

واكنش انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲به حکم دادگاه چیست؟

این انجمن با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان صلاحیت این دادگاه را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، و به چنین حکمی تن نخواهد داد، بیان کرد: «ما در دادخواهی خسته نخواهیم شد. جان‌های زیبایی از دست رفته، حقیقت نامعلوم ماند و عدالت اجرا نشد.»

در بیانیه خود، انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس۷۵۲ اظهار کرده است که قوه قضائیه به فرماندهان و متهمین اصلی جنایت در این پرونده تعقیب قضایی نکرده است و فقط به صورت معرفی بدون احراز هویت، ده متهم را معرفی کرده است.

این انجمن همچنین به این اشاره کرده است که جلسات دادگاه به صورت خفا صورت گرفته و خانواده‌های کشته شدگان را اهانت کرده‌اند. بر اساس بیانیه این انجمن، قوه قضائیه بدون انجام تحقیقات بی‌طرفانه، با حکمی صورتی، به این نمایش خاتمه داده تا سناریوی از پیش تعیین شده خود را اجرا کند.

اعضای خانواده‌های کشته شدگان

این انجمن بیان کرده است که بیش از هفتاد نفر از اعضای خانواده‌هاى کشته شدگان پرواز پی‌اس۷۵۲ در مراحل مختلف این دادگاه، از شکایت خود انصراف دادند و پیش از صدور رای، صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نشناختند.