هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوا در ۷ شهر ایران

سازمان هواشناسی ایران نسبت به آلودگی هوا در هفت شهر بزرگ کشور از جمله تهران ، تبریز ، مشهد ، اصفهان ، اراک ، قم و کرج تا پنجشنبه آینده هشدار داده است.

در همین زمان ، شاخص آلودگی هوا در برخی از مناطق استان تهران از عدد ۲۰۰ فراتر رفت و در برخی دیگر از مناطق به بیش از ۱۸۶ رسید و اورژانس تهران برای همه روزهای هفته آینده وضعیت هشدار اعلام کرد.

طبق دستورالعمل های مشترک مراکز نظارت بر آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور ، پس از رسیدن شاخص به ۱۵۰ و بالاتر و پایداری پیش بینی شده آلودگی ، باید شهرها را به حالت تعلیق درآورد.

… و تهران تا روز پنجشنبه در حالت آماده باش است

عبدالرضا جراگلی ، دستیار استاندار تهران در امور عمرانی ، اظهار داشت اقدامات انجام شده توسط استانداری تهران برای کاهش آلودگی هوای پایتخت طی ۱۰ روز گذشته بی نتیجه بوده است.

و در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی ایران که عصر جمعه در اوایل ژانویه صادر شد ، به افزایش تراکم آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در روز شنبه ۲ ژانویه در استانهای تهران ، کرج ، قم و مشهد اشاره شده است.

سازمان هواشناسی ایران به مقامات توصیه کرد که میزان تردد وسایل نقلیه را کاهش دهند و فعالیت واحدهای صنعتی را کنترل کنند.

همچنین مردم را ترغیب کرد “هیچ گونه تردد غیرضروری انجام ندهند و از فعالیت بدنی و ورزش در فضای باز خودداری کنند.”

پیمان صابریان ، رئیس مرکز اورژانس در تهران نیز اعلام کرد که هشدار سطح نارنجی بخش اورژانس شماره ۴ تهران درباره آلودگی هوا از عصر جمعه فعال شده است.

صابریان با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعث مشکلات قلبی و ریوی می شود ، تأکید کرد که “اکنون شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق تهران از ۱۸۰ فراتر رفته است که برای همه گروه ها ناسالم است”.