نامه سامان یاسین به رئیس قوه قضاییه چیست؟
نامه سامان یاسین به رئیس قوه قضاییه چیست؟

سامان یاسین (صیدی)، رپر ایرانی که در زندان به‌سرمی‌برده شده است، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ایران خواستار تعیین حکم قضایی خود شد و با اشاره به مشکلات جسمی و روحی که در حبس متحمل شده است، اعدام را به این شرایط ترجیح می‌دهد.

نامه سامان یاسین به رئیس قوه قضاییه چیست؟

سامان یاسین (صیدی)، یک رپر ایرانی که اعتراضاتی را در کشورش انجام داده و برای یک سال و نیم در زندان به سر برده است، در یک نامه به رئیس قوه قضاییه خواستار تعیین حکم قضایی خود شد و ابراز کرد که در شرایطی که در حبس به آن مبتلا شده است، ترجیح می‌دهد که اعدام شود. او در این نامه به مشکلات جسمی و روحی که در زندان تحمل می‌کند، اشاره کرده است و این نامه از زندان قزلحصار کرج ارسال شده است.

در نامه‌اش، سامان یاسین (صیدی) اظهار کرده که بیش از ۱۸ ماه است که بدون هیچ مدرک و مستندی بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد و در طول این مدت، بارها برای او قرار دادگاه تعیین شده اما هیچ یک از این قراردادگاه‌ها برگزار نشده است.

سامان صیدی، که با نام هنری سامان یاسین فعالیت می‌کرد، ابتدا در اوایل مهر ماه ۱۴۰۱ به جرم محاربه دستگاه‌های امنیتی و بازداشت شد. در جریان اعتراضات سراسری، او به محاکمه متهم شد و حکم اعدام برایش صادر شد. اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد و تاکنون حکم دادگاه در مورد او مشخص نیست.

سامان یاسین زندان با مشکلات روحی، روانی و جسمی مواجه شد

در نامه‌اش، سامان یاسین فاش می‌کند که در زندان با مشکلات روحی، روانی و جسمی مواجه شده است، اما مسئولان زندان حتی از اعزام او به مراکز درمانی امتناع می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضاییه ایران می‌نویسد: «لطفا به من بگویید مرتکب چه جرمی شده‌ام؟ اگر مجرمم، پس حبس بدهید. اگر مجرم نیستم، منع تعقیب بزنید. من نمی‌دانم دلیل این همه خشم، آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی نسبت به من به چه معناست.»