ناصر سرگران آزاد شد؟
ناصر سرگران آزاد شد؟

در روز شنبه ۲۹ مهر، کانال تلگرام “کمپین پیگیری حقوق افراد داری معلولیت” اعلام کرد که ناصر سرگران، وکیل از شهر سقز، از دستگاه قضایی آزاد شده است.

ناصر سرگران آزاد شد؟

به گزارش این کانال، وضعیت آقای سرگران “خوب است”، اما همچنان هیچ خبری از اتهامات انتسابی به وی موجود نیست.

با توجه به گزارش‌ها، ناصر سرگران، وکیل نابینا و فعال حقوقی افراد دارای معلولیت، در تاریخ ۱۹ مهر ماه در خانه خود در شهر سقز توسط مأموران اداره اطلاعات دستگیر شد و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

فشارهای امنیتی و قضایی

در هفته‌های گذشته، کمپین حقوق بشر ایران از افزایش فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان حقوق افراد دارای معلولیت خبر داده است.

در این زمینه، دو کنشگر حقوق معلولان به نام‌های بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان ساکن تهران، و لیلا میرخوشحال، از اعضای این کمپین، در تاریخ ۱۹ مهر به نهادهای امنیتی احضار شدند.

صالح نیکبخت؛ وکیل خانواده مهسا امینی به یک سال زندان و مجازات تکمیلی محکوم شد

شبکه حقوق بشر کردستان، امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۲، از صدور حکم یک سال زندان برای صالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا امینی خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، آقای نیکبخت از سوی شعبە ٢٨ دادگاە انقلاب اسلامی تهران بە ریاست قاضی عموزاد بە اتهام فعالیت تبلیغی علیە نظام به یک سال حبس تعزیری و منع فعالیت در فضای مجازی به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال محکوم شده است.

صدور حکم زندان برای صالح نیکبخت در شرایطی صورت گرفته که با گذشت ١۳ ماە از کشته شدن مهسا امینی، بە شکایت خانوادە امینی از عاملین قتل فرزندشان رسیدگی نشدە است.