میوه
میوه های خون ساز را بشناسید

میوه های خون ساز، کمبود آهن یا سلول های خونی به این معنی است که بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کند و این باعث عدم تعادل در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی فاکتورهای مختلفی مانند کمبود آهن ، کمبود فولات ، افت فشار خون شدید و … دارد.

اگر صورت شما رنگ پریده و زرد باشد ، احتمالاً دچار کم خونی هستید که با یک رژیم غذایی مناسب با تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

میوه های خون ساز

انار:
انار یکی از بهترین میوه های خون ساز است زیرا حاوی اسید اسکوربیک است و سرشار از آهن ، ویتامین های A ، C و E است و باعث افزایش میزان آهن در بدن و تنظیم پلاکت ها می شود. وقتی انار را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید ، هموگلوبین افزایش می یابد. روزانه یک فنجان آب انار خانگی بهتر از آب میوه های فرآوری شده است.


موز:

موز یک گزینه عالی برای قرار دادن در سبد میوه های غنی از آهن و تحریک تولید هموگلوبین در خون است. این منبع خوبی از فولات ، ویتامین B کمپلکس است که برای ساخت سلول های های قرمز ضروری است.

سیب:

جای تعجب نیست که می توانید با خوردن روزانه یک سیب بتوانید از بیماری در امان باشید. از آنجا که سیب منبع غنی آهن با ترکیبات مختلف سالم مورد نیاز برای تحریک هموگلوبین است. روزانه حداقل یک عدد سیب پوست کنده بخورید.

آلو:

آلو خشک سرشار از ویتامین C و آهن است و در افزایش هموگلوبین نقش مهمی دارد.علاوه بر این ، آلو منبع غنی از منیزیم است که منجر به افزایش قابل توجهی در تحریک گلبول های قرمز خون می شود و همچنین منیزیم به مدیریت انتقال اکسیژن کمک می کند.

پرتقال:

آهن پرتقال بدون کمک ویتامین C نمی تواند کاملا جذب بدن شود و پرتقال منبع غنی از این ویتامین ها است. بنابراین حداقل یک پرتقال در روز بخورید تا به نتایج دلخواه برسید.

انبه:
انبه میوه خوبی برای تشکیل خون است زیرا حاوی مواد مغذی ، آهن و ویتامین C است ، بنابراین به زنان در دوران عادت ماهیانه و بارداری توصیه می شود

گیلاس:

و در میان میوه های تابستانی ، گیلاس ، که به دلیل ویتامین C و آهن بسیار مفید برای افراد کم خون ، به ویژه کودکان است.

توت فرنگی :

توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن باعث کم خونی را بهبود می بخشد ، به شرطی که ارگانیک باشد.