فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال ایران رسماً از کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) خواسته است میزبان بازی  ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا از عربستان سعودی را پس بگیرد.

 منابعی در اتحادیه ایران گفتند که فدراسیون ديروز، جمعه ۱۳ فردین ، ​​اعتراض رسمی به ای‌اف‌سی نسبت به برگزاری بازی ضمیمه بین باشگاه فولاد ایران با العین امارات در ریاض به دلیل ناامنی در این کشور اعلام کرد کشور.

کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان گروه سوم به عربستان سعودی اعطا کرده بود که این دیدار شامل بازی ضمیمه بین العین و فولاد است که در ۲۲ فروردین ۱۳۰۰ برگزار می شود.

  • نگرانی شدید تیم فوتبال فولاد خوزستان

در این نامه دلیل درخواست ایران ذکر شده است که ریاض، پایتخت عربستان سعودی تحت حملات موشکی اخیر قرار گرفته است و باشگاه فولاد نگران اوضاع امنیتی ریاض است.

از سوی دیگر، عبدالخالق مسعود، نایب رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت که اظهارات رئیس اتحادیه فوتبال ایران بازی در لیگ قهرمانان آسیا در جده، عربستان سعودی را ممنوع کرده و شواهد ارائه شده غیر قابل قبول است.

مسعود گفت: «عربستان سعودی میزبان لیگ قهرمانان آسیا بود زیرا شرایط و استانداردهای ای‌اف‌سی را برآورده می کرد و پرونده آنها در بین کشورهای پیشرفته بهترین بود».

شایان ذکر است که ای‌اف‌سی عربستان را به عنوان میزبان گروه های اول، سوم و چهارم لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده بود.