میلاد جلیلی، رپر اهل تبریز بازداشت شد
میلاد جلیلی، رپر اهل تبریز بازداشت شد

در تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی ایران، «میلاد جلیلی»، رپر مشهور به نام «ایلشن» را در شهر تبریز بازداشت کردند.

میلاد جلیلی، رپر اهل تبریز بازداشت شد

«میلاد جلیلی»، رپر مشهور به نام «ایلشن» را در شهر تبریز بازداشت کردند.

به گزارش منابع خبری از «ایران‌وایر»، این بازداشت صبح امروز سه‌شنبه انجام شده است و میلاد جلیلی به یک مکان نامعلوم منتقل شده است. تاکنون اطلاعات دقیقی درباره دلایل این بازداشت و نهاد بازداشت‌کننده در دسترس نیست.

با این حال، به نظر می‌رسد که بازداشت “ایلشن” ممکن است به علت انتشار یک موزیک حاوی اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجانی صورت گرفته باشد. میلاد جلیلی، روز گذشته، در صفحه اینستاگرام خود قطعه‌ای اعتراضی را منتشر کرد که در آن با اشاره به نام فعالان مدنی بازداشت‌شده در ماه‌های گذشته، خواستار آزادی آنها شده بود.

سالگرد اعتراضات

از شهریور ۱۴۰۲، همزمان با سالگرد اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، دور جدیدی از بازداشت و افزایش فشار بر فعالان مدنی آذربایجانی آغاز شده است. در این مدت، شخصیت‌هایی چون “آرمیتا پاویر”، “رویا ذاکری”، “مرتضی نورمحمدی”، “داوود شیری”، “علی بابایی”، “امیرحسین آقایی”، “محمدرضا موحد”، “آزار ابراهیم‌زاده”، “جواد سودبر”، “مهرداد قادری”، “حسین آزادی”، “ابراهیم عوض‌زاده”، “صابر حسین‌زاده”، “ناصر رزمجو”، “آیت (یوروش) مهرعلی‌بیگلو”، “حامد یگانه‌پور” و دیگران در شهرهای تهران، تبریز، اردبیل، صوفیان و گرگر بازداشت شده‌اند.