وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: موضوع نحوه برگزاری فعالیت ها در دست بررسی است و به زودی نظر نهایی در مورد تأسیس یا به تعویق انداختن این رویداد سینمایی هنری اعلام می شود.

سید عباس صالحی به خبرنگاران گفت: “با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور ، دو نظریه در مورد برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد که یکی از آنها متوقف کردن آن در سال جاری است و دیگری موکول آن به زمان دیگر.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موارد پیشنهادی در این زمینه در دست بررسی است و پس از اتخاذ تصمیم نهایی ، اطلاعات در اسرع وقت ارائه می شود.

یکی از اعضای کابینه دولت دوازدهم گفت ، نشان می دهد که ممکن است موج دیگری از کرونا را در زمستان امسال شاهد باشیم و بنابراین پیش از این برگزاری جشنواره در فضای واقعی امکان پذیر نخواهد بود ، بنابراین این جشنواره به صورت آنلاین برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارف ، سید عباس صالحی و محسن حاج مرضایی امروز با امضای تفاهم نامه ای بر لزوم گسترش همکاری های آموزشی ، آموزشی ، فرهنگی و هنری تأکید کردند.

در همین حال ، صالحی گفت: “اگر موضوع برگزاری جشنواره مجازی در بهمن ماه محقق نشود ، احتمالاً جشنواره فیلم فجر در اوایل سال آینده با چند ماه تأخیر برگزار می شود.”

به گفته وی ، اگرچه جشنواره مجازی باعث رونق یک جشنواره فیزیکی واقعی نمی شود ، اما تأثیرات آن عالی و واقعی است.

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز اعلام کرد همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، آثار منتخب سینماگران ایران که در این شرایط دشوار زندگی می کنند ، ارائه می شود.