لیلا نقدی پری بازداشت شد
لیلا نقدی پری بازداشت شد

لیلا نقدی پری، سینماگر مشهور و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، دستگیر شد و از محل بازداشت سرنوشت او نامعلوم است.

لیلا نقدی پری بازداشت شد

لیلا نقدی پری، یکی از سینماگران معروف و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، در روز شنبه در جریان اعتراضات به مناسبت سالگرد قتل مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. از او وضعیت و سرنوشت پس از بازداشت هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

لیلا نقدی پری سال گذشته به دلیل انتشار ویدئوهای حمایتی از خیزش سراسری، چندین بار احضار و بازجویی شده بود.

لیلا نقدی پری سال گذشته هنگام خروج از کشور برای حضور در یک کارگاه آموزشی سینمایی در فرودگاه امام بازداشت و بازجویی شد. پس از ضبط گذرنامه‌اش، به مدت یک سال ممنوع‌الخروج شد.

لیلا نقدی پری همسر مجید برزگر، کارگردان معروف سینمای ایران است. مجید برزگر نیز به دلایل فعالیت‌های مدنی و هنری‌اش سال گذشته به زندان افتاد و ممنوعیت از فعالیت‌های حرفه‌ای در برخی موارد برای او اعمال شد.

هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، بازداشت شد

هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت شد.

گزارشات نشان می‌دهد که هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. به گزارش رادیو فردا، او هنگام ورود به خانه‌اش توسط چند مامور بازداشت شده است.

همچنین، طناز توسلی، خواهر هانیه، در اینستاگرام خود اعلام کرده که خواهرش ساعت ۱۱:۴۵ شب توسط ماموران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.