مسکن
قیمت مسکن در تهران دوباره صعودی شد

قیمت مسکن در تهران، بانک مرکزی ایران از افزایش 3 درصدی قیمت مسکن در یک ماه گذشته در تهران خبر داد و اعلام کرد که متوسط ​​قیمت هر مترمربع آپارتمان در این شهر دوباره به 30 میلیون تومان رسیده است.

قیمت مسکن در تهران دوباره صعودی شد

بر اساس این گزارش ، متوسط ​​قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در تهران طی یک ماه گذشته بالغ بر 29 میلیون و 670 هزار تومان بوده که 56 درصد نسبت به خرداد ۹۹ افزایش داشته است.

منطقه 1 در تهران با متوسط ​​قیمت بیش از 66 میلیون تومان در هر متر مربع گرانترین و منطقه 18 با متوسط ​​قیمت 12 میلیون تومان ارزان ترین در تهران است.

افزایش هزینه اجاره در سایر نقاط شهری بیش از ۳۷ درصد اعلام شد

براساس این گزارش ، درخرداد سال جاری ، بیش از 5100 معامله مسکن در تهران انجام شده است که حدود 30 درصد بیشتر از ماه اردیبهشت است. اما این حجم معاملات کمتر از نیمی از حجم فروش در خرداد 1399 است.

افزایش قیمت مسکن در خردادماه 1400 در زمانی رخ داد که قیمت های مسکن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری رو به کاهش بود و برخی از نمایندگان مجلس علت این کاهش را سیاست هایی مانند قانون مالیات بر خانه‌های خالی مجلس دانستند.

بانک مرکزی ایران اعلام کرد که هزینه اجاره در تهران در سال منتهی به خردادماه سال جاری به طور متوسط ​​34 درصد افزایش یافته است. در همین حال ، متوسط ​​افزایش اجاره در سایر کلانشهرها بیش از 37٪ گزارش شده است.